torsdag den 2. juni 2011

Pibeløg

Pibeløg ses ikke i så mange haver, og det er lidt synd, for det er en flot og skulpturel plante, både i blade og blomster, og så kan den spises.
Pibeløg er flerårig, og jo ældre den er, jo flottere er den - akkurart som med os kvinder ;0).

Bladene høstes lige som purløg og kommes enten i salater eller svitses i wokretter eller sammenkogte retter.

De små frø som Pibeløg sætter efter afblomstringen er også spiselige. En plante der har det hele J

YSusanne Irming

2 kommentarer:

  1. Pibeløg, dem har jeg ikke prøvet endnu. Lige n u er det mynterne, jeg har kastet min kærlighed på, det kan ikke gå galt!

    SvarSlet
  2. Hej Anette.

    Jeg har også i år udviet min samling af mynter, og andre krydderurter. Det vil jeg vende tilbage til når de er vokset til.

    Pibeløg må du prøve. Jeg syntes den er flot som prydplante. Jeg har ikke smagt på den endnu!

    SvarSlet